نقش لوگو، نام تجاری به صورت هویت سازی که مخاطب را جذب می نماید و در حیطه کاری تصویری از شرکت که سبب کسب سود و درامد برای شرکت یا کسب و کار شخصی ما می شود . شرحی از نشان تجاری ؟ در این مقاله علاوه بر شرحی از نشان تجاری، نحوه ثبت لوگو و نشان تجاری نیز توضیح داده شده است .

ثبت لوگو و نشان تجاری

  نقش  لوگو، هویت تخصصی  و نمایشی خود را در بر می گیرد . که در حیطه کاری  تصویری از شرکت و کسب سود و درامد را شامل می شود .

 توضیحاتی راجع به نام تجاری ؟

نام تجاری :

 مجموعه ای از توانایی  ذهنی و احساسی است که روند اقتصاد و جامعه  را فعال نموده است .

نشان تجاری چیست ؟

جنبه های بصری و نمایشی  را شامل می شود 

تعریف لوگو چیست؟

لوگو، یک  فرایند کسب و کار و در آمد می باشد که   به  روش ساده ترین  و ابتدایی ترین مدل شناخته می شود .

نحوه ثبت لوگو و نشان تجاری

برای ثبت لوگو باید مراحل  طبق قانونی پیش رود . تمامی مراتب  با نظر و دیدگاه مشاورین متخصص و کاردان  در موسسه حقوقی ویونا دنبال شود و  جلوی هزینه های مضاف گرفته شود و مشخصات فرد حقیقی و یا حقوقی را وارد نماید تا اطلاعاتی به دست آورید .
اطلاعات وکیل برای استعلام در سامانه با توجه به کد ملی و پروانه وکالت صورت گرفته می شود . . محصولات قابل ثبت مرتبط با فعالیت کاری باشد  و در صورت فراموشی و اضافه نمودن مدارک مجددا  می توانید بارگزاری نمایید .
برای ثبت برند با توجه به اینترنتی بودن باید رمز دوم داشته باشید و در پایان مراحل ثبت لوگو در سایت برای شما اطلاعات پیامک و همچنین کد پیگیری و شماره ثبت برند ارسال می شود و حتما ان را  به خاطر بسپارید تا مجددا بتوانید وارد سایت نمایید .

درخواست ثبت لوگو تا 3 ماه به صورت اظهار نامه تنظیم می شود . . با درخواست شما تشکیل پرونده توسط وکلای کاردان صورت می گیرد  .

ثبت نهایی هزینه های مربوط به خود را شامل می شود ظرف یکماه از اولین انتشار اگهی لوگو در روزنامه رسمی دادگستری و روزنامه ای کثیر الانتشارمی شود و . در صورت نداشتن اعتراض مدت اعتبار آن تا 10 سال ثبت می شود .

بعد از مراحل بالا برای برند در روزنامه رسمیانتشار می شود . موعد روز کاری این فرایند دو تا سه روز زمان نیاز دارد .

مدارک لازم جهت ثبت لوگو ونشان تجاری:

قابل به ذکر است  ، علامت تجاری حقیقی ، شرکت گفته می شود. بین علامت تجاری حقیقی و حقوقی در مدارک مورد نیاز آن  تفاوت است.برای شخص حقیقی همه ی مدارک باید مرتبط با حیطه ی کاری باشد . و  در مدارک لازم برای شخص حقوقی مجوزها باید به نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد روش مورد نظر برای ثبت باید حیطه ی شرکت ذکر شده باشد. لازم است قبل از شروع ثبت برند  مدارک ذیل را آماده کنید و آن ها را اسکن نمایید.

جهت مطالعه بیشتر میتوانید به مقاله ی ثبت برند مراجعه نمایید.

شخص حقیقی:
1)کپی شناسنامه
2)کارت ملی
3)کپی کارت بازرگانی(در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
4)کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
شخص حقوقی:
1)کپی شناسنامه
2)کپی کارت ملی
3)کپی روزنامه ی  تاسیس و آخرین تغییرات شرکت(از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
4)کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
5)کارت بازرگانی(در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
نکته:زمانی  تصویر علائم تجاری  یا نام مورد نظر شما جهت ثبت کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد، ثبت لوگو انجام نمی شود 
قابل ذکر است، اسم یا عنوانی که ماهیت یا طریقه ی استفاده از آن بر خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه  باشد و یا موجبات فریب عموم را فراهم کند، نمی تواند به عنوان یک نام تجاری به کار رود و غیر قانونی تلقی می گردد. علاوه براین موارد، هر گاه خواهان ثابت کند که مالک علامت ثبت شده از آن به تنهایی و یا بر خلاف ضوابط مندرج در قانون استفاده کرده و یا اجازه ی استفاده از آن را صادر نموده یا به نحوی از علامت جمعی استفاده کند یا اجازه ی استفاده از آن را بدهد که موجب فریب مراکز تجاری یا  عمومی و یا هر خصوصیت مشترک دیگر کالا و خدمات مربوط گردد، دادگاه علامت  غیر قانونی را باطل می کند.