جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت طرح صنعتی در کرج

ثبت طرح صنعتی در کرج

به جهت اطلاع از نحوه ثبت طرح صنعتی در کرج تنها کافی است با شماره تماس مجتمع ثبتی نوول تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید . یک طرح صنعتی خوب باید دارای شرایط قانونی باشد تا بتواند ثبت طرح صنعتی را انجام داد. در ادامه به نکات مربوط به این موضوع به صورت مفصل پرداخته می شود.

نحوه ثبت نمودن طرح صنعتی در کرج

خیلی از اشخاص نمی دانند طرح صنعتی شامل چه چیز هایی می شود و قوانین مربوط به طرح صنعتی در کرج چه مواردی را شامل می شود. طرح صنعتی شامل هر نوع ترکیب خطوط، رنگ ها و یا طراحی اشکال سه بعدی با خطوط، و رنگ های مختلف یا بی رنگ به طوری که شکل ظاهری فراورده صنعتی یا تغییر ظاهر هر یک از محصولات مربوط به صنایع دستی تغییر می دهد، طرح صنعت در کرج حتماً باید تغییراتی در ظاهر ایجاد شده باشد تا قابلیت ثبت را داشته باشد.

اما ثبت طرح صنعتی در کرج نیازمند ارائه مدارکی است و شرایطی در این زمینه وجود دارد که باید حتماً ارائه شود تا ثبت طرح صنعتی انجام شود. با ثبت طرح صنعتی انحصار استفاده از یک محصول به مدت 5 سال به نام شما ثبت می شود که این ثبت امکان هر نقل و انتقالی را به شما می دهد. همچنین تا دو مرحله می توانید مدت اعتبار طرح صنعتی را تمدید کنید.

اما برای ثبت طرح صنعتی در کرج شما به یک مشاور خوب نیز نیازمند هستید. مجتمع حقوقی نوول در کرج یکی از موسسات معتبر در ارائه خدمات ثبتی است. این مجموعه با همکاری بهترین کارشناسان فنی و مشاوران ارشد ثبتی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه ثبت طرح صنعتی در کرج می باشد. شما می توانید تنها با یک تماس مشاوره ثبت طرح صنعتی را دریافت کنید.

نحوه ثبت نمودن طرح صنعتی در کرج

شرایط لازم جهت ثبت طرح صنعتی در کرج

یکی از اصلی ترین موارد در تایید طرح صنعتی که کارشناسان اداره مالکیت صنعتی نسبت به بررسی آن حساسیت به خرج می دهند جدید و نو بودن طرح است. طرح صنعتی زمانی چنین ویژگی را دارد که مورد افشاء قرار نگرفته باشد. همچنین نباید مشابه طرح ثبت شده دیگری باشد که قابل تفکیک برای کارشناس نباشد. طرح صنعتی باید اصیل باشد یعنی باید طراحی که مالک طرح است طرح مربوطه را طراحی کرده باشد.

از دیگر شرایط طرح صنعتی در کرج که می خواهید اقدام به ثبت آن کنید این است که نباید تغییرات مربوطه در موارد فنی محصول ایجاد شده باشد. زیرا تغییرات فنی در محصول ماهیت ثبت را تغییر می دهد و دیگر نمی توانید درخواست ثبت طرح صنعتی را بدهید. می توانید به عنوان اختراع آن را به ثبت برسانید.

یکی از شرایط دیگر برای ثبت طرح صنعتی کپی نبودن طرح است. طرح صنعتی قابل ثبت است که قبلاً به ثبت نرسیده باشد. بنابراین بهترین زمان برای ثبت طرح صنعتی بلافاصله بعد از طراحی است زیرا اگر طرح افشاء شود هر کسی می تواند از این موقعیت برای ثبت طرح صنعتی استفاده کند.

طرح های غیر قابل ثبت به عنوان طرح صنعتی در کرج

طرح صنعتی ای که شرایط زیر را داشته باشد قابل ثبت نخواهد بود.

  1. هر نوع طرحی که بر اساس قوانین ایران بر خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه جامعه ایران باشد.
  2. طرح هایی که نتیجه نهایی آن فقط تغییرات فنی در محصول باشد.
  3. طرح هایی که از نماد ها و نشانه های رسمی دولتی یا سازمان های خصوصی در آن استفاده شده باشد.
نحوه ثبت نمودن طرح صنعتی در کرج
ثبت طرح صنعتی در کرج

مدارک مورد نیاز برای ثبت طرح صنعتی در کرج

یکی از مهمترین موارد در تنظیم اظهار نامه طرح صنعتی ارائه مدارک لازم جهت ثبت طرح می باشد. که باید در اظهار نامه طرح صنعتی این مدارک آپلود شوند.

  • ارائه مدارک هویتی متقاضی و طراح طرح صنعتی. اگر متقاضی ثبت طرح صنعتی همان طراح باشد باید تصویر شناسنامه و کارت ملی خود را ارائه نماید. در صورتی که طرح صنعتی برای شخصیت حقوقی مثل شرکت قرار است ثبت شود باید مدارک ثبتی شرکت که شامل آگهی تأسیس و آگهی تغییرات شرکت است را نیز ارائه دهید.
  • ارائه تصاویر از طرح ترسیم شده یا تصویر گرافیکی طرح صنعتی
  • فیش مربوطه جهت پرداخت هزینه اظهار نامه ثبت طرح صنعتی
  • تنظیم توصیف نامه مربوط به طرح صنعتی
  • مدارک مربوط به طرح صنعتی در صورتی که طرح مربوطه دارای مدارک حق تقدم می باشد.

ثبت طرح صنعتی در کرج همانند سایر شهرستان های کشور در اداره مالکیت صنعتی انجام می شود. این اداره بر اساس قوانین مربوط به ثبت طرح صنعتی و در صورت تکمیل بودن مدارک و اطلاعات اظهار نامه درخواست را مورد بررسی قرار می دهد و در صورت رعایت تمام موارد و نبود مانع قانونی ثبت طرح صنعتی در کرج انجام می شود. برای انجام امور حقوقی خود می توانید در کم ترین زمان با کارشناسان مجرب نوول کاملاً رایگان در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها