جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت تغيير آدرس و تابعیت شرکت

ثبت تغيير آدرس و تابعیت شرکت

در صورتجلسات ثبت تغيير آدرس و تابعیت شرکت ها به نکات مهمی باید توجه نمایید که در این مقاله قصد دارم تمامی سوالات شما متقاضیان محترم را پاسخگو باشیم. همراه ما باشید برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله ثبت تغییرات مراجعه نمایید.

تغيير اقامتگاه شرکت

تغییر مرکز اصلی شرکت هم با تصویب مجمع عمومی فوق العاده شرکت ممکن است که در این صورت اگر تغییر مرکز اصلی اشخاص حقوقی منجر به تغییر مرجع ثبتی شود (مثلاً تغییر مرکز اصلی شرکت از تهران به اصفهان)، پرونده شرکت به مرجع جدید انتقال پیدا می کند.

در عمل در حال حاضر این گونه پرونده ها در واحد ثبتی مبداء مورد داده آماری کامل قرار گرفته و کلیه اوراق در سامانه اسکن می شود تا آرشیو تصاویر آن تکمیل و پرونده جهت انتقال فیزیکی از طریق پست به نشانی مرجع ثبت شرکت های مرکز استان مقصد ارسال می گردد.

استقرار مرکز اصلی شرکت در محلی غیر از مرکز اصلی شرکت که در اساسنامه ذکر شده و به مرجع ثبت شرکت ها اعلام شده است، اصولا باید در مقابل اشخاص ثالث غير قابل استناد باشد؛ کما این که در حقوق فرانسه نیز اعتقاد بر این است.

تغيير تابعیت شرکت

به موجب ماده 94 ل.ا.ق.ت: «هیچ مجمع عمومی نمی تواند تابعیت شرکت را تغییر بدهد.» اما در مواد 94 و ۱۱۰ قانون تجارت تغییر تابعیت شرکت به اتفاق آراء مجاز اعلام گردیده است.

در خصوص نحوه جمع حکم این دو ماده گفته شده که منظور قانونگذار از «هیچ مجمع عمومی» در ماده 94 مجامع عمومی پیش بینی شده با اکثریت های لازم جهت تشکیل و معتبر بودن تمصيمات مجامع مزبور است، اما اگر مجمع عمومی با حضور همه اعضاء تشکیل و همگی به تغییر تابعیت شرکت رضایت دهند، طبق اصول حقوقی و وحدت ملاک ماده ۱۱۰ قانون تجارت تصمیم مجمع مذکور معتبر خواهد بود.

با اینهمه، عده ای بر این باورند که با توجه به ماهیت سیاسی تابعیت، برای تغییر آن همانند ترک تابعیت اشخاص حقیقی، موافقت هیأت دولت هم ضروری است.”

ثبت تغيير آدرس و تابعیت شرکت بستگی به معیار تابعیت دارد که قبلاً مورد بحث قرار گرفت؛ برای مثال، چنانچه معيار تابعیت شرکت «کنترل» باشد، با تغییر کنترل تابعیت هم تغییر پیدا می کند. در حقوق ایران تغییر تابعیت شرکت با تغییر مرکز اصلی شرکت ممکن است و این امر به دو صورت متصور است:
  • انتقال جغرافیایی مرکز اداره شرکت از یک کشور به کشور دیگر؛
  • محلی که مرکز اصلی شرکت در آنجا مستقر است بر اثر تجزیه کشور یا ضمیمه شدن به کشور دیگر و یا استقلال یافتن، تحت تابعیت جدید در آید.

در حقوق فرانسه نیز تغییر تابعیت شرکت با انتقال مرکز اصلی شرکت به کشوری خارجی ممکن است و این امر احتیاج به اجماع شرکاء دارد. البته در شرکت سهامی بی نام» و «شرک مختلط سهامی» این امر منوط به تصمیم مجمع عمومی فوق العاده است.

با این وجود، تغییر تابعیت وقتی می تواند محقق شود که کشوری که مرکز اصلی شرکت به آنجا منتقل شده است، با کشور فرانسه معاهده خاصی داشته باشد که اجازه تحصیل تابعیت آن کشور و انتقال مرکز اصلی شرکت به آنجا و حفظ شخصیت حقوقی شرکت را بدهد.

بر تغییر تابعیت آثاری به شرح زیر مترتب است:

  • در صورت تغییر تابعیت، شرکت تابع قوانین دولت جدید خواهد بود؛
  • بر تغییر تابعیت شرکت ممکن است آثار مالی مانند پرداخت مالیات مترتب باشد. مطابق قانون تجارت فرانسه تغییر تابعیت شرکت در حکم انتقال بنگاه است.

ثبت تغيير آدرس و تابعیت شرکت به صورت قانونی

منظور از آدرس شرکت، محل و نشانی شرکت اصلی می باشد که در بند 3 اساسنامه شرکت ها مطرح خواهد شد.

بعد از انجام مراحل تاسیس و ثبت شرکت در صورت تغییر در آدرس شرکت می توانید این کار را انجام دهید.

باید در نظر بگیرید که این کار باید به صورت قانونی و با رعایت شرایط و مراحل لازم برای تغییرات در شرکت انجام بپذیرد.

برای تغییر در نشانی شرکت ها، هرکدام از سهامداران و شرکا با تشکیل جلسه ای تحت عنوان مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر اتخاذ تصمیم برای تغییر آدرس شرکت اقدام شود.

شرکت های سهامی خاص و با مسئولیت محدود انجام این امر برعهده هیئت مدیره است. در بند 3 اساسنامه این شرکت ها به موضوع تغییر آدرس شرکت و درج نشانی جدید شرکت پرداخته می شود.

در تبصره ثبت تغییرات شرکت اشاره شده که هیئت مدیره شرکت می تواند در هر زمانی که تصمیم به تغییر در آدرس شرکت بگیرد می تواند برای تغییر در آدرس و یا ایجاد شعبات مختلف برای شرکت اقدام کند.

زمانی که تغییر آدرس شرکت را برعهده هیئت مدیره سپرده شود می توانند جهت ثبت آن اقدام کنند. در مواقع دیگر ثبت تغییر آدرس شرکت برعهده مجمع عمومی فوق العاده است.

مراحل ایجاد تغییر در شرکتها رابطه مستقیمی با نوع شرکت دارد. در صورتی که شرکت در زمان حیات خود لازم باشد که در آدرس خود تغییر ایجاد کند باید مدارک و مجوزهای لازم را به اداره ثبت اسناد ارائه دهند.

برای تغییر در آدرس شرکت های سهامی مراحل زیر را باید گذراند.

تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده و تنظیم صورتجلسه که توسط شرکا و اعضای هیئت مدیره امضا شده باشد.

انجام تشریفات دعوت اعضا به جلسه تصمیم گیری براساس قانون و درج موارد در متن اساسنامه شرکت در صورتی که آدرس شرکت به شهری دیگر انتقال یافته باشد باید مدارک را به شهرستان مورد نظر انتقال داد و تمامی مدارک توسط هیئت مدیره و شرکا تایید شود.

تغییر آدرس در شرکت ها از نوع با مسئولیت محدود

در زمان تغییر در شرکت های با مسئولیت محدود باید در مجمع عمومی فوق العاده جلسه ای تشکیل داده و به موضوع تغییر آدرس شرکت پرداخت و صورتجلسه ای در همین راستا تنظیم کرده و تمامی شرکا آن را با قید میزان سهام در شرکت امضا کنند .

به این نکته باید توجه شود که اگر تعداد شرکا زیاد باشد باید براساس ماده 109 قوانین تجارت ، یک هیئت نظارت برای شرکت انتخاب شود. اسامی افراد عضو در هیئت نظارت در قالب صورت جلسه ذکر شود. بعد از گذر یک ماه از تایید اساسنامه و صورتجلسه باید اقدامات لازم برای ثبت در اداره ثبت ارائه شود.

ثبت تغییرات آدرس شرکت در کم ترین زمان

برای تنظیم متن اساسنامه شرکتها و تشکیل مجمع های عادی و فوق العاده باید امور را به وکیلی مجرب سپرد تا وی با پشتوانه به توانایی و تجربیات خود در امر ثبت و تغییرات شرکت این امر به سرانجام برسانند.

گروه ثبتی نوول مفتخر است که در طی مدت حیات خود با انجام ثبت های موفق شرکت های بزرگ بهترین گزینه برای ثبت و تغییرات شرکت شما خواهد بود.

پس هم اکنون با شماره تماس های مجتمع ثبتی نوول تماس گرفته و با ارائه مدارک شرکت خود دیگر خیالتان را برای ثبت شرکتها در کرج و تمامی شهرهای کشور آسوده کنید.

4.1/5 - (7 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها