جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

خدمات ثبت برند در زاهدان

خدمات ثبت برند در زاهدان

ثبت برند این روزها جرو معضلات ذهنی اشخاص به حساب می آید که برای ثبت آن باید گام های قانونی را بپیمایند. برای تسهیل در امور حقوقی شما، در این مقاله ای که به شرح ذیل می باشد تلاش و کوشش نموده ایم تا درباره ثبت برند در زاهدان به ارائه مطالبی بپردازیم همراه ما باشید.

چگونگی ثبت برند در زاهدان

ثبت برند می تواند یک تحول برای هر کسب و کاری باشد، فضای مجازی برای تمام کسب و کارها این فرصت را فراهم آورده تا برند خودشان را در مدت زمان محدودی به مشتریان معرفی کنند، اما استفاده از اسم یا نمادی بد، ثبت آب در هاون کوبیدن است بنابراین شما می توانید با ثبت برند مورد نظر خود با هدف نسبت به معرفی کسب و کارتان با استفاده از برند تلاش کنید. این مقاله را که به طور اختصاصی به ثبت برند در زاهدان می پردازد را از دست ندهید.

 

چگونگی شرایط ثبت برند در زاهدان
ثبت برند در زاهدان

فواید ثبت برند در زاهدان

شاید در ابتدا اینگونه به نظر برسد که تنها فایده ثبت برند استفاده انحصاری از آن است اما این استفاده انحصاری چگونه می تواند کمک تان کند، معروفیت یک برند به عوامل متعددی بستگی دارد اما اکثر برند ها به یک باره معروف می شوند و جایگاهی در فروش محصولات خود به دست می آورند.

در واقع تا یک جایی این محصول است که برند را میفروشد و از یک جایی دیگر این برند است که محصول را می فروشد، در واقع مردم تمایل دارند از محصول یا خدماتی استفاده کنند که می شناسند و این فرصتی است که ثبت برند را برای کسب و کار شما ایجاد می کند، بعد از معروف شدن برند اشخاص زیادی می توانند از برندی که به ثبت نرسیده استفاده نمایند و یا حتی اشخاص سود جو اقدام به ثبت برند کنند و از استفاده شما ممانعت به عمل آورند.

علاوه بر این اگر برند پیش از این به ثبت رسیده باشد هیچ کس نمی تواند از برند شما استفاده سو نماید و در صورت هر گونه سودجویی می توانید از حمایت قانون ثبت از برند تان استفاده کنید. در هر صورت اگر بعد از ثبت برند نتیجه موفقیت آمیزی در جهت استفاده برند نداشتید می توانید با قیمت مناسب آن را واگذار نمایید چرا که با ثبت برند حق مالکیت عینی و انتفاعی نسبت به برند پیدا می کنید.

مدارک ثبت برند در زاهدان

به دلیل اینکه متقاضی ثبت برند ممکن است افراد یا شرکت ها باشند که این اشخاص بدین دلیل مدارک مربوط به خود را باید برای ثبت برند مورد نظر ارائه دهند. اما یک سری مدارک هستند که فرقی ندارد متقاضی حقیقی یا حقوقی ثبت برند باشید هر متقاضی باید برای ثبت برند این مدارک را ارائه نماید که این مدارک عبارت است از:

  • مجوز فعالیت یا پروانه فعالیت که با نام متقاضی باشد.
  • کارت بازرگانی اگر برند اسامی غیر فارسی باشد.
  • گواهی امضاء متقاضی یا نماینده قانونی.
  • شماره تماسی که به نام متقاضی ثبت برند  باشد.
  • ارائه برندی که متقاضی قصد ثبت آن را دارد.
  • وکالت نامه در صورت داشتن وکیل برای ثبت برند.
  • مدارک اشخاص: کپی مدارک شناسایی متقاضی یا مدارک مدیر عامل برای شرکت ها.

نکته: شرکت ها باید علاوه بر مدارک شناسایی مدیر عامل اوراق ثبتی شرکت را نیز برای ثبت برند ارائه دهند.

ممنوعیت ثبت برند در زاهدان

  • برند باید از اسامی خاص انتخاب شود اسامی عام قابل ثبت نمی باشد.
  • برند نباید صفت باشد و صفت ها به تنهایی به عنوان برند قابل ثبت نیستند.
  • اسم محصول برای همان محصول قابل ثبت نمی باشد.
  • شما نمی توانید اسامی اماکن را به عنوان برند به ثبت برسانید.
  • اسم ارگان ها حتی به شکل مخفف نیز قابل ثبت نیستند.
  • شما نمی تواند از آرم های نظامی و دولتی و سازمانی و هم چنین آرم پرچم ها برای ثبت برند استفاده کنید.

مراحل ثبت برند در زاهدان

مراحل ثبت برند در زاهدان

  1. تکمیل فرم اظهار نامه ثبت برند در سامانه مالکیت معنوی
  2. ارجاع به کارتابل کارشناسان اداره ثبت علائم تجاری و بررسی کارشناسان اداره ثبت علائم تجاری
  3. دریافت ابلاغ ثبت برند که ممکن است منتهی به ثبت یا عدم ثبت برند باشد.
  4. در صورت تأیید ثبت برند پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت اول ظرف 30 روز از تاریخ ابلاغ
  5. بعد از سی روز پرداخت هزینه ثبت برند زاهدان
  6. دریافت شماره ثبت علامت تجاری مربوطه
  7. پرداخت هزینه چاپ روزنامه رسمی نوبت دوم مبنی بر ثبت برند که باید به اطلاع عموم مردم برسد.
  8. مراجعه به اداره ثبت علامت تجاری و تشکیل پرونده ثبت برند زاهدان
  9. دریافت گواهی نامه ثبت علامت تجاری از اداره ثبت علائم تجاری استان تهران

زمان ثبت برند در زاهدان

برای ثبت برند لازم است شما ابتدا اظهارنامه ای تنظیم و پست نمایید. بررسی این اظهارنامه توسط کارشناسان اداره ثبت مالکیت صنعتی 35 الی 45 روز زمان خواهد برد. از این رو تایید یا عدم تایید ثبت برند در این مدت زمان مشخص خواهد شد.

هزینه ثبت برند در زاهدان

به دلیل متفاوت بودن تعرفه های ثبتی برند با توجه به نوع برند و متقاضی ثبت برند و همچنین تعدد طبقات ثبت برند به یک میزان نمی باشد، برای اطلاع از هزینه ثبت برند در زاهدان شما می توانید با مشاوران این مجموعه ثبتی در ارتباط باشید.

خدمات ثبتی مالکیت صنعتی

اداره ثبت مالکیت صنعتی در خصوص امور مربوط به ثبت اختراع، ثبت برند و علائم تجاری گوناگون، ثبت طرح صنعتی فعالیت دارد. درخواست های مربوطه در این سازمان بر اساس ضوابط قانونی مورد بررسی قرار می گیرند و در صورت تایید پس از طی مراحلی به ثبت خواهد رسید. اشخاصی که می خواهند از خدمات مربوطه در این سازمان استفاده کنند لازم است ابتدا در این سامانه حساب کاربری داشته باشند.

ثبت اختراع در زاهدان

اختراع از جمله موارد مربوط به مالکیت صنعتی است که باید مورد بررسی و ثبت قرار گیرد. اشخاصی که اختراعی ساخته‌اند. که تغییرات فنی را داشته است و از نظر تفاوت باید تا کنون در جهان ایجاد نشده باشد. بنابراین اگر تعریف قانونی ثبت اختراع به کالا یا ابزار ساخته شده یک مخترع صدق کند مخترع موظف است قبل از افشاء اختراع اقدام به ثبت آن نماید.

ثبت طرح صنعتی در زاهدان

هر گاه طرح تازه و جدیدی در زمینه های مختلف در ظاهر یک چیز ایجاد شود بدون اینکه در اصول فنی محصول دست برده شود طرح صنعتی ایجاد شده است. طرح صنعتی برای بسته بندی محصول نیز صدق می کند. در این حالت شما می توانید با ثبت طرح خود در اداره مالکیت صنعتی از امتیاز های ثبتی آن استفاده کنید.

خاطر نشان می شویم که ثبت برند شاید یک پل موفقیتی برای توسعه و معرفی کسب و کارتان در سراسر ایران به دور از هر گونه سوء استفاده رقبا باشد، فرقی ندارد شما یک کسب و کار کوچک دارید و یا اینکه یک کسب و کار بزرگ دارید بدون داشتن برند یعنی کسب و کارتان هیچ هویت رسمی برای ادامه فعالیت خود ندارد، در این مقاله تلاش بر این بود از اهمیت ثبت برند در زاهدان مطلع شوید از همراهی شما عزیزان صمیمانه سپاسگزاریم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ثبتی نوول در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها