جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

قوانین ثبت برند در بیرجند

قوانین ثبت برند در بیرجند

ما در این مقاله تلاش بر آن داریم تا درباره ثبت برند در بیرجند مطالبی را ارائه نماییم تا انتهای مقاله همراه ما باشید. چنانچه در هر کدام یک از مراحل ثبت برند با هر سوال و مسئله ای مواجه شدید می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران و کارشناسان مجتمع ثبتی نوول با شما تماس حاصل نمایند.

فواید ثبت برند در بیرجند

یکی از فواید مهم برای ثبت برند در ایران تملک مالکیت یک اسم یا لوگو به مدت ده سال و حق اولویت ثبت آن بعد از مدت اعتبار برند می باشد که این امر سبب می شود تا از اسم و اعتباری که بابت آن وقت و هزینه پرداخت کرده اید بتوانید به شکل قانونی محافظت کنید.

خیلی از افراد ممکن است فکر کنند که اصلاً به ثبت برند احتیاجی ندارند و زمانی متوجه می شوند که باید خیلی پیشتر برند خود را ثبت می کردند، چون دیگر زمان کار کردن با یک اسم در کسب و کار های کوچک گذشته و خیلی از کسب و کار های کوچک تلاش می کنند از فضای رایگان مجازی استفاده کنند و تفاوتی بین کسب و کار خود با سایر کسب و کار های مشابه ایجاد کنند و از این فضا برای رشد و معرفی کسب و کار خود استفاده کنند.

همین امر سبب شده متقاضیان ثبت برند در بیرجند بسیار زیاد شوند و هر لحظه که شما برای معرفی و مشهور شدن برند تان تلاش می کنید برند شما ممکن است توسط افراد دیگر به ثبت برسد. پس قبل از اینکه چنین هزینه گزافی برای ثبت برند  پرداخت نمایید، اقدام به ثبت برند در بیرجند نمایید.

شرایط و فواید ثبت برند در بیرجند
ثبت برند در بیرجند

چه مدارکی را برای ثبت برند در بیرجند ارائه نماییم ؟

مدارک ثبت برند شامل دو دسته اند اول مدارکی که هر متقاضی برای ثبت برند باید ارائه نماید و دوم مدارکی که بسته به متقاضی باید تهیه و ارائه شود.

  • ارائه یک پروانه فعالیت مرتبط به نام متقاضی ثبت برند
  • ارائه گواهی امضاء صاحب برند
  • ارائه شماره تلفن به نام متقاضی
  • ارائه کارت بازرگانی در صورتی که برند غیر فارسی باشد.
  • ارائه وکالت نامه در صورتی که پرونده دارای وکیل باشد.
  • مدارکی که بسته به نوع متقاضی ثبت برند دارد.
  • حقیقی: کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی.
  • حقوقی: کپی آگهی ثبت شرکت، کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل شرکت، در صورتی که شرکت دارای تغییراتی بعد از ثبت بوده باید کپی آگهی ثبت را نیز ارائه نمایید.

چه مراحلی برای ثبت برند در بیرجند طی می شود ؟

بعد از اینکه مدارک ثبت برند را تکمیل نمودید باید اقدام به ثبت برند  نمایید که مراحل ثبت برند به  شرح زیر است.

  1. ابتدا باید به سامانه ثبت علائم تجاری مراجعه نمایید و در این سامانه با توجه به نوع شخصیت متقاضی ثبت برند که ممکن است شخص حقوقی یا حقیقی باشد باید اظهار نامه ثبت علامت تجاری را تکمیل نمایید.
  2. سپس اظهارنامه شما در نوبت رسیدگی کارشناسان اداره ثبت علائم تجاری قرار می گیرد سه کارشناس که هر کدام وظیفه سنجش ثبت یا عدم ثبت برند از زوایای مختلف را دارند و به آن رسیدگی می کنند در نهایت مجموع نظر می تواند مبنی بر ثبت یا عدم ثبت برند با شرح توضیحات کارشناسان باشد.
  3. در صورت امکان ثبت برند باید روزنامه نوبت اول پرداخت شود که در این روزنامه اطلاعیه درخواست ثبت برند مربوطه چاپ می گردد تا در صورت اعتراض سایرین می توانند طی سی روز اعتراض به ثبت برند را با دلایل و مدارک اعلام دارند تا از ثبت آن جلوگیری به عمل آوردند در غیر این صورت در خواست ثبت برند منتفی می شود.
  4. در صورت عدم اعتراض مستند، اجازه ثبت نهایی صادر می شود و متقاضی باید هزینه ثبت برند را پرداخت نماید تا شماره ثبت برند وی صادر شود.
  5. بعد از صدور شماره ثبت برند باید روزنامه نوبت دوم برند مبنی بر اطلاعیه ثبت برند به چاپ برسد.
  6. طی یک هفته بعد از چاپ روزنامه نوبت دوم باید به اداره ثبت علائم تجاری استان تهران مراجعه نمایید تشکیل پرونده ثبت برند در این سامانه وارد شود که در نهایت گواهی نامه ده ساله برند صادر شود.

انتخاب نام برند در بیرجند

یکی از مهمترین مراحل برای ثبت برند انتخاب نام برند است که باید در ابتدا امتیاز های یک برند در آن رعایت شده باشد و بعد از آن باید بر اساس معیار های ثبتی قابل ثبت باشد، ارزش یک برند به ثبت آن است برندی که نتوان آن را به ثبت رساند در واقع نمی تواند ارزش معنوی برای صاحب برند ایجاد کند. پس توجه نمایید برند شما باید از شرایط زیر برخوردار باشد.

  • در ابتدا باید اسم برند فارسی باشد و دارای معنی و ریشه فارسی باشد، اسامی که معنای فارسی ندارند بدون کارت بازرگانی قابل ثبت نیستند.
  • اسم برند اگر تک کلمه ای است باید از اسم خاصی انتخاب شود که پیش از این به ثبت نرسیده است در غیر این صورت اسامی عام و صفت ها به تنهایی قابل ثبت نیستند.
  • توجه داشته باشید برای ثبت برند از اسم محصولی که قصد ثبت برند برای تولید و یا بسته بندی آن را دارید استفاده نکنید زیرا چنین برندی قابل ثبت نیست.
  •  اگر اسم برند از اسامی مقدس یا اسامی مشهور انتخاب شود قابل ثبت نیست.
  • برند نباید از اسم مکان یا اسم سازمان های دولتی یا غیر دولتی انتخاب شوند حتی مخفف این اسامی قابل ثبت نیستند، توجه داشته باشید علامت تجاری که قصد ثبت آن را دارید نباید از اشکال پرچم کشور ها و نماد سازمان ها و یا نماد نظامیان در آن استفاده شود.
  • اگر برند شما تمام موارد فوق در آن رعایت شده بود تازه باید ببینید دارای مالک دیگری نباشد یا به زبان ساده پیش از این به ثبت نرسیده باشد برای این امر دو راه دارید یا به سامانه ثبت علائم تجاری مراجعه نمایید و استعلام برند مربوطه را دریافت کنید و یا با کارشناسان ثبتی نوول تماس بگیرید تا درخواست استعلام برند را دریافت نمایید.

مدت زمان ثبت برند در بیرجند

روند ثبت برند به نسبت سایر خدمات ثبتی قدری طولاتر زیرا برای ثبت برند لازم است چند مرحله طی هم انجام شود که برخی از این مراحل مدت زمان یک ماهه را باید طی کنند. به صورت کلی صفر تا صد روند ثبت برند در بیرجند در کوتاه ترین زمان طی 2 الی 2 ماه و نیم زمان خواهد گذشت.

هزینه ثبت برند در بیرجند چقدر است ؟

عوامل متعددی برای تعیین هزینه ثبت برند تأثیر گذار می باشد، همانند نوع متقاضی ثبت برند، نوع تقاضای علامت تجاری مربوطه به فرض ممکن است شخصی تقاضای ثبت یک اسم را داشته باشد یا ثبت یک اسم با یک نماد در یک درخواست را داشته باشد، یا اینکه درخواست ثبت برند برای چه تعداد محصول را دارد که این موارد می تواند تعیین کننده قیمت ثبت برند باشند.

خدمات مربوط به ثبت مالکیت صنعتی در بیرجند

خدمات مربوط به مالکیت صنعتی شامل چند بخش است. بخش اول شامل ثبت برند،، اختراع و طرح صنعتی است. بخش دوم مربوط به تمدید اعتبار برخی از خدمات مالکیت صنعتی است که در حال حاضر تنها ثبت برند بعد از اتمام اعتبار ده ساله قابل تمدید است و نیز طرح صنعتی که بعد از ثبت طی دو نوبت از اتمام اعتبار 5 ساله قابل تمدید است. از دیگر خدمات مربوط به ثبت مالکیت صنعتی می توان به نقل و انتقال حق مالکیت صنعتی نیز اشاره داشت. همچنین این سازمان وظیفه ثبت خدمات فوق در سیستم مادرید را نیز در ایران دارد.

ثبت اختراع در بیرجند

برای ثبت اختراع رد بیرجند ابتدا لازم است. مخترع در سامانه مالکیت صنعتی احراز هویت انجام دهد. سپس می تواند برای اختراع مورد نظر درخواست اظهارنامه ثبت اختراع تنظیم کند. بعد از برسی و تایید ثبت اختراع در بیرجند تاییدیه ثبت در کارتابل شخص در سامانه مالکیت صنعتی ابلاغ می شد.

ثبت طرح صنعتی در بیرجند

طرح صنعتی را می توان از خدمات مربوط به مالکیت صنعتی اطلاق کرد. بدین معنا که مالک طرح ایده ای در ظاهر طرح ایجاد می کند که اگر به ثبت برسد شخص می تواند انحصار تولید محصول یا کالای مورد نظر را در بازار داشته باشد. طرح نیز یک ایده جدید است اما کامل بر اساس ظاهر انجام می شود.

شایان ذکر است که شما تا کنون فهمیدید برای ثبت برند باید چه مدارکی ارائه شود و چه مراحل باید طی گردد تمام این موارد به یک طرف و ثبت برند تان یک طرف دیگر اگر برند تان شرایط ثبت را نداشته باشد و یا اینکه شرایط ثبت را داشته باشد اما باز کارشناسان اداره ثبت علائم تجاری از ثبت آن ممانعت کنند ثبت برند مورد تقاضای شما منقضی می شود این در حالی است اگر شما یک مشاور کار بلد و با تجربه داشته باشید می تواند از چنین اموری تا حد زیادی جلوگیری به عمل آورد، مجتمع ثبتی نوول با تیم با تجربه و حرفه ای مشاور و وکیل شما برای ثبت برند در بیرجند خواهد بود، در صورت بروز هر گونه سوال و اشکال می توانید با کارشناسان ثبتی نوول تماس بگیرید و از تجربیات مشاوران و کارشناسان ما در این مجموعه ثبتی بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرزو سیاح
2 سال پیش

با سلام میخواستم بدونم برای ثبت برند در راستای پوشاک و مزون پروانه کسب خیاطی هم قابل قبول هست یا خیر؟