صفحه نخست » اخبار و مقالات » ثبت برند در بندرعباس

ثبت برند در بندرعباس

برندینگ در بندرعباس

موسسه ثبت نوول در این مقاله تلاش بر آن دارد تا برای آشنایی هر چه بیشتر متقاضیان ثبت برند در بندرعباس، درباره نحوه ثبت برند مطالبی را ارائه نماید.تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ثبت برند در بندرعباس

آیا تا کنون فکر کرده اید اگر برند خاص خودتان را داشته باشید چقدر می تواند در رشد و موفقیت فروش محصول یا خدمات تان تأثیر گذار باشد، با ثبت برند در بندر عباس می توانید این شرایط را برای رشد فضای کسب و کارتان فراهم آورید که در مدت زمان محدودی با استفاده از برند تان معرفی و شناخته شوید بدون آنکه متضرر حقوق معنوی باشید.

مراحل ثبت برند در بندر عباس

  1. قبل از اینکه برای ثبت برند اقدام نماید باید از آن استعلام بگیرید.
  2. اظهار نامه: سامانه ثبت علائم تجاری برای ثبت درخواست ثبت برند از طریق تکمیل فرم اظهار نامه ثبت برند تعریف شده در ابتدا باید اطلاعات مربوطه را برای ثبت برند در سامانه وارد کنید، بعد از تکمیل اظهار نامه و در یافت شماره پذیرش اظهار نامه شما در انتظار رسیدگی کارشناسان اداره ثبت قرار می گیرد. کارشناس پس از بررسی به شما تأیید و اجازه اقدام برای ثبت برند را خواهند داد و در غیر این صورت ثبت برند منتفی خواهد بود.
  3. روزنامه اول: در این روزنامه اطلاعیه ثبت برند در بندرعباس چاپ می شود و در صورتی که شخصی نسبت به ثبت برند شما اعتراضی دارد می تواند ظرف سی روز به اداره ثبت علائم تجاری اعتراض خود را مطرح نماید.
  4. شماره ثبت: بعد از سی روز از انتشار آگهی نوبت اول تأیید نهایی ثبت صادر می شود و با پرداخت هزینه ثبت شماره ثبت برند صادر می شود.
  5. روزنامه دوم: ثبت برند شما با انتشار آگهی نوبت دوم به اطلاع عموم مردم می رسد و از این پس هیچ کس حق استفاده از آن اسم را ندارد.
  6. تشکیل پرونده: این پرونده در اداره ثبت علائم تجاری در استان تهران شکیل می شود و اصل مدارک ثبت برند که در ابتدا در اظهار نامه آورده شده بود به کارشناس مربوطه تحویل می شود و بعد از تطبیق مدارک گواهی نامه ثبت علامت تجار بندر عباس صادر شود.
برندینگ در بندرعباس

ثبت برند در بندرعباس

نحوه انتخاب اسم برند در بندر عباس

  • یک برند موفق تصویر خوبی باید در ذهن مخاطب ایجاد کند.
  • برند شما نباید قدیمی و کهنه باشد باید از کلمات جدید برند تان را انتخاب نمایید.
  • برند شما نباید تلفظ متعددی داشته باشد و نباید هم آوا و هم معنای مشابهی داشته باشد.
  • برند نباید از کلمات توهین آمیز انتخاب شود.
  • برند خوب هرگز از سایر برند ها تقلید نشده.
  • از نظر اقتصادی باید به گونه ای باشد که منتشر کردن آن هزینه زیادیی به دنبال نداشته باشد.
  • در هنگام آوا باید دلنشین و گوش نواز باشد.
  •  برند باید معلوم و ساده و گیرا باشد.
  • مهمترین مسئله این است که برند باید قابل ثبت و حمایت قانونی باشد.
  • برند باید به راحتی در ذهن مخاطب بماند و از کلمات سخت انتخاب نشود.

مدارک ثبت برند در بندر عباس

الف- اشخاص حقوقی

  • ارائه فتوکپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل.
  • ارائه فتوکپی آخرین آگهی تغییرات شرکت.
  • ارائه فتوکپی آگهی ثبت شرکت.
  • ارائه فتوکپی جواز فعالیت یا پروانه فعالیت شرکت.
  • ارائه اصل کارت بازرگانی در صورت داشتن برند لاتین.
  • ارائه اصل وکالت نامه در صورت داشتن وکیل.

ب- اشخاص حقیقی

  • ارائه فتوکپی شناسنامه و کارت ملی.
  • ارائه فتوکپی جواز کسب یا پروانه فعالیت شخص.
  • ارائه اصل کارت بازرگانی در صورت داشتن برند غیر فارسی.
  • ارائه نمونه نام تجاری یا نشان تجاری قابل ثبت.
  • ارائه اصل وکالت نامه ثبت برند در بندر عباس توسط وکیل.

نحوه استعلام اسم برند در بندرعباس

برای استعلام برند در هرکدام از شهرهای ایران می توانید به سامانه ثبت علائم تجاری مراجعه نمایید در این سامانه اطلاعات برند مربوطه را در قسمت تعیین شده برند های ثبت شده استعلام نماید، برند های مشابه و عین برند های ثبت شده را در طبقات مرتبط و غیر مرتبط برای شما نمایش می دهد.

هزینه ثبت برند در بندر عباس

عوامل تعیین کننده ثبت برند در بندر عباس عبارت است از نوع برندی که می خواهید به ثبت برسانید ، متقاضی ثبت برند در بندر عباس که ممکن است حقیقی یا حقوقی باشد، متقاضیان حقوقی ثبت برند پیچیده تری دارند، بنابراین هزینه ثبت برند به یک قیمت نمی باشد و به درخواست متقاضی بستگی دارد.

آیا ثبت برند در بندرعباس مالیات دارد

ثبت برند هیچ گونه مالیاتی برای شما ندارد تنها شما هزینه حق ثبت برند و هزینه های متعددی که به دلیل دریافت این حق مالی باید در جریان ثبت پرداخت کنید. پس برای ثبت برند هیچ گونه مالیاتی پرداخت نمی شود.

موسسه ثبت نوول در زمینه ثبت برند و علامت تجاری مجری تخصصی بوده و با مهارت و تخصص خود و نیز دارا بودن کارشناسان مجرب ثبتی بهترین گزینه برای انجام امور ثبتی شما عزیزان خواهد بود . شما هم چنین تنها با یک تماس با کارشناسان این موسسه در کثری از زمان به اهداف خود خواهید رسید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *