جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

انتقال گواهینامه اختراع

انتقال گواهینامه اختراع

اختراع به معنی ایجاد فکر و ایده افراد برای فرآیندی نو و تازه تاسیس می باشد. این کشفیات جدید می تواند در راستای کمک به یک حرفه، فناوری و یا در یک صنعت دخیل شود.

اگر اختراعی به ثبت برسد ، یک گواهی ثبت اختراع برای فرد ارائه دهنده آن صادر می شود. گواهی ثبت اختراع برگه ای است که در اداره مالکیت صنعتی به منظور حمایت از موضوع و اختراع ارائه شده تنظیم می شود و قابلیت اجرا دارد.

سند اختراع را می توان به دیگری انتقال داد یا فرد دارنده گواهی می تواند به صورت قانونی اجازه استفاده از آن را به فرد یا اشخاصی دیگر واگذار کند. این واگذاری باید توسط دارنده اختراع و در مراجع قانونی به ثبت برسد. در متن اظهارنامه متقاضی انتقال اختراع باید محل زندگی و تابعیت شخصی که اجازه واگذاری اختراع به او داده می شود ذکر شود.

نحوه انتقال گواهینامه ثبت اختراع

طبق ماده 49 آیین نامه قانون ثبت اختراعات و غیره، هر نوع انتقال گواهینامه اختراع باید در مرجع ثبت به ثبت برسد. درخواست کتبی برای ثبت انتقال باید همراه با مدارک ذیل تسليم مرجع ثبت گردد.

  • اصل گواهینامه اختراع؛
  •  مدارک نمایندگی قانونی در صورت وجود
  •  مدارک نمایندگی قانونی، در صورت وجود؛
  • رسید مربوط به پرداخت هزینه ها.

همچنین به موجب ماده ۵۴ آیین نامه قانون ثبت اختراعات و غیره در صورت فوت مالک گواهینامه اختراع و باقی بودن مدت اعتبار اختراع، مرجع ثبت به درخواست وراث یا احدی از وراث نام ورثه یا وراث را به عنوان مالک در ظهر گواهینامه اختراع قيد و مراتب را با ذکر میزان سهم هریک در دفتر ثبت اختراعات ثبت خواهد کرد.

نحوه انتقال گواهینامه ثبت اختراع

مراحل انتقال گواهینامه اختراع

درخواست ثبت باید کتبی و همراه با مدارک ذیل تسلیم مرجع ثبت گردد:

  1. اصل دادنامه انحصار وراثت یا رونوشت مصدق آن؛
  2. اصل گواهینامه اختراع؛
  3. مدارک دال بر پرداخت هزینه ها؛
  4. مدارک نمایندگی قانونی

برای انتقال اختراع به صورت قانونی با توجه به ماده 40 قوانین کشور باید در متن اظهارنامه قید شود :

  • شماره ثبت شده اختراع در کشور
  • ارائه مدارک مربوط به تابعیت و محل زندگی گیرنده حق اختراع
  • اسم و آدرس فرد نماینده قانونی در ایران

مجتمع ثبتی نوول متخصص در امر ثبت و انتقال اختراع ها بوده و تمام مشاوران ثبتی این مجتمع با درایت و تخصص خود در انجام تمامی امور ثبتی متقاضیان در کشور در کم ترین زمان امور ثبتی را به سرانجام خواهد رساند.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها