جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اخذ کارت بازرگانی در کرج

اخذ کارت بازرگانی در کرج

به جهت اخذ کارت بازرگانی در کرج می توانید بر تخصص کارشناسان ثبتی نوول ثبت تماس بگیرید. همچنین در ادامه متن به نکات مهم در زمینه نحوه و مدارک اخذ کارت بازرگانی می پردازیم.

اخذ کارت بازرگانی در کرج

بر اساس قوانین داخلی ایران هر گونه واردات کالا و یا صادرات آن بدون داشتن کارت بازرگانی ممکن نیست. شرکت های تجاری در کرج که از عنوان صادرات و واردات در موضوع شرکت استفاده کرده اند و هم چنین تجاری که به صورت شخصی در ایران به امر صادرات و واردات مشغول هستند باید اخذ کارت بازرگانی در داشته باشند.

بنابراین اشخاص حقیقی و حقوقی قبل از انجام هر نوع واردات و یا صادرات از استان البرز ملزم به اخذ کارت بازرگانی در کرج هستند. اتاق بازرگانی کرج بعد از انجام چند مرحله اینترنتی با بررسی اطلاعات متقاضی دریافت کارت بازرگانی در صورت کامل بودن مدارک و اسناد و بررسی صحت این مدارک و اسناد تاییدیه اخذ کارت بازرگانی در کرج را به متقاضی می دهد.

البته همه اشخاص متقاضی اخذ کارت بازرگانی در کرج ابتدا باید احراز اهلیت تجاری شوند. بنابراین عدم وجود شرایط مربوط به احراز اهلیت تجاری موجب رد درخواست شما می شود. بنابراین اگر می خواهید اقدام به اخذ کارت بازرگانی در کرج نمایید باید اطلاعات زیر را داشته باشید.

اخذ کارت بازرگانی در کرج

چگونگی اخذ کارت بازرگانی در کرج

کارت بازرگانی یا باید برای اشخاص حقوقی یعنی شرکت های تجاری صادر شود یا صدور کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی می باشد. اما شرایط دریافت کارت بازرگانی کرج برای اشخاص حقیقی و حقوقی تا حدودی یکی است.

نکته ای که در خصوص اشخاص حقوقی وجود دارد برای دریافت کارت بازرگانی این است که در کارت بازرگانی حقوقی چون کارت برای شرکت است و مدیر عام هر شرکتی اصلی ترین مسئولیت شرکت را دارد. کارت بازرگانی اشخاص حقوقی به نام شرکت و به تصدی مدیرعامل شرکت صادر می شود.

در این حالت مدیر عامل می تواند مستقلاً نیز به طور شخصی برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کند. البته احراز اهلیت تجاری برای اشخاص حقوقی به استناد مدارک مدیر عامل انجام می شود.  

مراحل دریافت کارت بازرگانی

برای دریافت کارت بازرگانی باید ابتدا ثبت نام اینترنتی در سامانه صنعت، معدن، تجارت انجام شود. بعد از تکمیل اطلاعات و بارگذار کلیه مدارک کارشناسان مربوطه در اتاق بازرگانی به بررسی مدارک و اطلاعات می پردازند که در صورت تایید مدارک و اطلاعات، باید سایر مراحل مانند شرکت در کلاس های بازرگانی انجام شود تا در نهایت کارت توسط اداره صنعت، معدن، تجارت صادر می شود و به آدرس متقاضی پست شود.

نکته لازم به ذکر در خصوص اشخاصی که شرایط احراز اهلیت تجاری را ندارند و می خواهند کارت بازرگانی دریافت کنند وجود دارد که این اشخاص بعد از ثبت نام سامانه ای باید حضوری به اداره صنعت، معدن، تجارت مراجعه کنند و درخواست کمیسیون مربوطه را دهند.

در این کمیسیون مدارکی را از شما می خواهند که باید ارائه دهید تا در جلسه رسیدگی کمیسیون احراز اهلیت تجاری شما مورد بررسی قرار گیرد و در صورت داشتن اهلیت تجاری تاییدیه صادر می شود.

مراحل دریافت کارت بازرگانی
مراحل دریافت کارت بازرگانی

 

مدارک اخذ کارت بازرگانی در کرج

مدارک کارت بازرگانی تقریباً برای اشخاص حقیقی و حقوقی مشابه است و تنها تفاوت برای اشخاص حقوقی است که اولاً باید مدارک ثبتی شرکت را ارائه دهند و ثانیاً سایر مدارک نیز باید به نام شخص حقوقی باشد مانند اجاره نامه اما مدارک لازم برای اخذ کارت بازرگانی عبارت است از؛

  • ارائه اصل اظهار نامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی
  •  اصل برگه عدم سوء پیشینه
  • اشخاص حقیقی ارائه مدارک شناسایی و هویتی و اشخاص حقوقی باید مدارک ثبتی خود را به همراه مدارک مدیر عامل ارائه دهند.
  • اصل کارت پایان خدمت که الزامی است.
  •  اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری و حسن اعتبار متقاضی
  •  کد اقتصادی
  • ارائه اجاره نامه رسمی دارای هولگرام
  • مدرک تحصیلی معتبر
  • اسکن و بار گذاری عکس
  • ارائه مدارک تولیدی معتبر

هزینه های دریافت کارت بازرگانی در کرج

کارت بازرگانی نیز همانند هر خدمات دولتی دیگری نیاز به پرداختی های دولتی دارد. به دلیل اینکه هزینه ها متغییر است و اداره صنعت، معدن، تجارت ممکن است هر زمان تعرفه های  ثبتی خود را تغییر دهد نمی توان هزینه دقیقی را به عنوان هزینه دولتی اخذ کارت بازرگانی مشخص کرد. بنابراین برای دریافت هزینه های تمام شده می توانید با کارشناسان نوول تماس بگیرید.

نکات دریافت کارت بازرگانی در کرج

برای دریافت کارت بازرگانی باید یک سری نکات مهم را در نظر داشته باشید.

  • اشخاص زیر 23 سال و بالای 70 سال نمی توانند کارت بازرگانی دریافت کنند.
  • برای دریافت کارت بازرگانی باید یکی از شرایط اخذ کارت بازرگانی در کرج را داشته باشید. جهت احراز اهلیت تجاری اخذ کارت بازرگانی یا باید مدرک تحصیلی مرتبط در مقطع لیسانس در رشته های اقتصاد، صنایع یا کارت بازرگانی را داشته باشید.
  • با اینکه باید سابقه کار در شرکت بازرگانی حداقل برای سه سال داشته باشید که در این صورت اشخاص حقوقی باید سه سال سابقه مدیر عاملی در شرکت بازرگانی را داشته باشند و اشخاص حقیقی باید سه سال سابقه مدیر فروشی در شرکت بازرگانی را داشته اند.
  • اظهار نامه فعالیت سه سال اخیر مربوط به پروانه فعالیت شخص حقیقی یا حقوقی نیز می تواند یکی از مدارک مربوط به احراز اهلیت تجاری باشد.
  • داشتن حداقل مدرک دیپلم برای دریافت کارت بازرگانی در کرج الزامی می باشد.
  • ملک مربوط به محل تاجر باید از اصل تجاری اداری باشد و ملک هایی که طی انجام مراحلی از مسکونی تبدیل به املاک تجاری اداری شده اند قابل قبول نمی باشند.

برای اخذ کارت بازرگانی در کرج تنها کافی است با شماره های مجتمع ثبتی نوول تماس گرفته و تمامی امور خود را با مشاوره رایگان حقوقی کارشناسان این مجتمع پیش ببرید. ما در تمامی مسیر همراهتان  هستیم.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها