لوگو سفید ایلیا
خانه ثبت شرکت
ثبت شرکت با مسئولیت محدود ثبت شرکت سهامی خاص ثبت شرکت سهامی عام ثبت شرکت تعاونی ثبت موسسه ی غیر تجاری مناطق آزاد ثبت شعبه و نمایندگی خارجی
ثبت برند
ثبت نشان و علامت تجاری ثبت لوگو استعلام برند
خدمات
ثبت صورتجلسات
تغییر آدرس شرکت تمدید هیئت مدیره نقل و انتقال سهام ورود و خروج شریک
خدمات اداری
ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع
خدمات مالیاتی
دفاتر پلمپ تجاری تشکیل پرونده مالیاتی اخذ کد اقتصادی ارزش افزوده
تماس با ما

کد اقتصادی چیست ؟


به صورت کلی در گونه های مختلفی شرکت ها به ثبت می رسند که مطابق قانون تجارت مصوبه دارای 7 نوع می باشند ، اما بیشترین آمار به منظور درخواست ثبت شرکت در گونه هایی اعم از شرکت های سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، تعاونی ها و موسسه ها صورت می گیرد.به منظور ثبت هر کدام یک از این شرکت ها به مدارک و موارد مربوط به آن ها نیازمند می باشد که به صوت کامل و جامع در مقاله های دیگر سایت به توضیح و تشریح آن ها پرداختیم اما تمامی این گونه های ثبت شرکت ها در یک چیز به یکدیگر شباهت دارند و آن هم دریافت کد اقتصادی می باشد.

هر شرکت و یا موسسه ای بعد از آن که به ثبت رسید از تاریخ ثبت آن به مدت 2 ماه فرصت دارد که به منظور تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی خود مبادرت کند.

اخذ کد اقتصادی

به منظور نحوه دریافت کد اقتصادی لازم می باشد نخست توصیح کوتاهی درباره کد اقتصادی ارائه نماییم مقصود از کد اقتصادی شناسه 12 رقمی می باشد که به منظور شناسایی و شناخته شدن شرکت در واحد مالیاتی مربوط به خود از آن استعمال می گردد. به منظور دریافت برگه کد اقتصادی لازم می باشد که نخست به منظور شرکت مورد نظر در واحد مالیاتی که آدرس شرکت به آن مربوط می شود پرونده مالیاتی تشکیل داد.

مدارک مورد نیاز ثبت کداقتصادی

مدارک مورد نیاز به منظور تشکیل پرونده مالیاتی در هر واحد مالیاتی متمایز می باشد اما مهم ترین آن ها به شرح ذیل می باشد:

  1. تمامی مدارک ثبت شرکت اعم از اساسنامه شرکت نامه، تقاضانامه و..... ارائه گردد.
  2. رونوشت برابر اصل تمامی مدارک شناسایی اعضای شرکت ارائه گردد.
  3. گواهی امضاء از صاحبان امضاء شرکت ارائه گردد.
  4. مهر شرکت ارائه گردد.
  5. اجاره نامه ی رسمی و دربردارنده کد رهگیری از آدرس شرکت و به نام شرکت ارائه گردد.

این 5 مورد از مهم ترین و با اهمیت ترین مدارک به منظور تشکیل پرونده مالیاتی شرکت محسوب می شوند ،بعد از تشکیل پرونده بایستی نسبت به پرداخت دو در هزار سرمایه ثبت شرکت و ارائه فیش بانکی  به پرداخت نمودن مبلغ مورد نظر مبادرت نمود، پس از کامل کردن این مدارک به سرممیزی شرکت ،برگه کد اقتصادی تحویل شخص صاحب امضاء شرکت و یا وکیل شرکت می گردد.

برگه کد اقتصادی که  ارائه شده  است دربردارنده کد اقتصادی 12 رقمی شرکت ،شماره پرونده شماره کلاسه پرونده ، شماره واحد مالیاتی و دیگر اطلاعات مربوط به پرونده مالیاتی شرکت می باشد.

در رابطه با  کد اقتصادی شرکت ها بایست بیان کرد که این کد 12 رقمی ثابت و بدون تغییر می باشد و برخلاف شماره ثبت شرکت ها که در صورت تغییر محل به واحد ثبتی دیگر تغییر می کند قابل تغییر دادن نمی باشد.

گواهی ارزش افزوده

به منظور دریافت گواهی ارزش افزوده شرکت بایستی حتما شرکت دربردارنده کد اقتصادی 12 رقمی باشد این کد اقتصادی به روش سامانه اینترنتی سازمان امور دارایی و کد اقتصادی قابل دریافت می باشد اما نکته قابل اوجه این می باشد که به منظور دریافت کد اقتصادی 16 رقمی به کد اقتصادی 12 رقمی شرکت نیاز می باشد.

پس در نتیجه به منظور دریافت گواهی ارزش افزوده ی شرکت بایستی  حتما شرکت دربردارنده  کد اقتصادی 12 رقمی باشد و در صورت دربرداشتن کد اقتصادی 12 و 16 رقمی می توان به منظور دریافت گواهی ارزش افزوده مبادرت نمود ،این کار نیازمند ثبت نام اینترنتی است که خود دربردارنده  دو مرحله  تهیه و تسلیم مدارک مورد نیاز به سازمان ارزش افزوده می باشد.

ثبت نام اینترنتی ارزش افزوده شرکت دربردارنده 2 مرحله است،اولین مرحله پیش ثبت نام می باشد و در صورتی که اطلاعات صحیح ،گذر واژه و نام کاربری ابلاغ شده باشد به آدرس شرکت ارسال می شود،با دربر داشتن این گذرواژه و نام کاربری می توان مرحله دوم ثبت نام را شروع کرد ،مرحله دوم که خودش دربردارنده  13 مرحله است  به کامل کردن  نیاز دارد که  بعد  از کامل کردن و تایید نهایی این مرحله ها  می توان نسبت به تحویل فیزیکی مدارک مورد نیاز به سازمان ارزش افزوده مبادرت نمود.

مدارک مورد نیاز به منظور دریافت گواهی ارزش افزوده علاوه بر مدارک هایی که به منظور کد اقتصادی نیاز می باشد

بایستی قراردادی فی مابین شرکت و شرکتی که می بایست 9 درصد ارزش افزوده از آن دریافت شود هم ارائه گردد ،بعد از آن که این قرارداد ارائه گردید و 9 درصد ارزش افزوده ی مربوط به آن واریز گردید و فیش بانکی ارائه شد گواهی ارزش افزوده ی شرکت صادر می شود.

جهت مطالعه بیشتر در مورد مالیات ارزش افزوده می توانید به مقاله آن مراجعه نمایید .

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

مراحل ثبت اینترنتی شرکت

در جهت شروع فعالیت شرکت باید موسسین اقدامات لازم را در جهت تاسیس شرکت در اداره ثبت شرکتها انجام دهند و تا هر شرکتی شخصیت حقوقی را نیز کسب نماید

شرایط انتخاب اعضا هیئت مدیره شرکت سهامی

در شرکتهای سهامی باید اعضای هیئت مدیره را با شرایطی انتخاب کرد که در این مقاله می توانید مطالعه نمایید

کد اقتصادی چیست ؟

هر شرکت و یا موسسه ای بعد از آن که به ثبت رسید از تاریخ ثبت آن به مدت 2 ماه فرصت دارد که به منظور تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی خود مبادرت کند.دراین مقاله به توضیح کاملتری از کداقتصادی می پردازیم

بازرس قانونی در شرکت کیست ؟

بازرس قانونی در شرکت کیست ؟ - بر اساس قانون بازرس وظایفی را بر عهده دارد که البته این ماموریتها متنوع می باشد . در واقع اصلی ترین مأموریتی که یک بازرس دارد بررسی نمودن حسابها می باشد

مجمع عمومی موسس چیست ؟

یکی از رکن های مهم و اساسی هر شرکت سهامی مجمع عمومی می باشد و ازاجتماع مالکان سهام شرکت تشکیل می گردد.

تقاوت اساسنامه و شرکتنامه چیست ؟

اساسنامه شرکت از جمله اسنادی می باشد که به آن اعتبار می بخشد .شرکتنامه از جمله قراردادی می باشد که در میان شرکا نیز تعریف می شود .در نتیجه شرکا و اعضا ملزم به تنظیم و تدوین به صورت کتبی شرکتنامه هستند

فواید ثبت شرکت

شما با به ثبت رسانیدن شرکت خود می توانید از اسم شرکتتان محافظت نماییددر صورتی که شرکت شما به ثبت رسیده باشدهیچ شخص دیگری قادر نمی باشد شرکتی را با نام شرکت شما به ثبت برساند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فواید ثبت شرکت به مقاله آن مراجعه نمایید.

استعلام برند قبل از ثبت

انتخاب نمودن و به ثبت رسانیدن برند از شرایط خاصی تبعیت می کند.به سبب قانون ثبت علامت ها و اختراع ها علامت تجاری یا برند بایستی ابتکاری باشد و سبب گمراهی و فریب نگردد.در این مقاله از استعلام برند قبل از ثبت توضیحاتی داده می شود لطفا مطالعه نمایید

انتخاب نام شرکت

بسیاری از افرادی که مایل به ثبت شرکت هستند، برای انتخاب اسم شرکت خود انرژی و زمان زیادی را صرف می کنند، چرا که انتخاب نام مناسب برای شرکت می تواند تمایز آشکاری بین آن ها و رقبا ایجاد کند دراین مقاله به نکات مهم انتخاب نام شرکت میپردازیم لطفا مطالعه نمایید

پلمپ دفاتر چیست ؟

باتوجه به قوانین مصوبه کلیه شرکتهایی که ثبت می شوند باید دارای دفاتر پلمپ باشند . در اداره ثبت شرکتها پلمپ دفاتر انجام می شود .

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟