لوگو سفید ایلیا
خانه ثبت شرکت
ثبت شرکت با مسئولیت محدود ثبت شرکت سهامی خاص ثبت شرکت سهامی عام ثبت شرکت تعاونی
ثبت برند
ثبت نشان و علامت تجاری ثبت لوگو استعلام برند
خدمات
ثبت صورتجلسات
تغییر آدرس شرکت تمدید هیئت مدیره نقل و انتقال سهام ورود و خروج شریک
خدمات اداری
ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع
خدمات مالیاتی
دفاتر پلمپ تجاری تشکیل پرونده مالیاتی اخذ کد اقتصادی ارزش افزوده
تماس با ما

ثبت نشان و علامت تجاری


ثبت نشان و ثبت علامت تجاری یکی از الویت های اصلی در راه اندازی یک کسب و کار می باشد و بعد از ثبت شرکت باید جهت ثبت آن اقدام شود به موجب همین امر موسسه حقوقی ارزان ثبت در این مقاله تلاش و کوشش نموده است تا درباره ی ثبت نشان و علامت تجاری مطالبی را ارائه نماید تا انتهای مقاله همراه ما باشید و در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ثبت نشان و علامت تجاری

طبق بند های قانونی الف و ب ماده ۳۰ قانونی که اخیرا در زمینه علائم تجاری، صنعتی و خدماتی تصویب شده:

  1. علائم به هر نشان قابل رویتی که بتواند بین اشخاص حقیقی و حقوقی تمایز قائل شود گفته می شود.
  2. علامت به منظور هر نشان قابل رویتی که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت قید شود که توانایی مبدا و یا هرگونه خصوصیات ویژه مانند کیفیت کالا یا خدمات شخصی حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت موسسس ثبت علائم تجاری با ثبت علامت تجاری، از کلاهبرداری ایده های دارای علامت تجاری ثبت شده ممنوعیت به عمل می آورد .

مزایای ثبت نشان و علامت تجاری

  1. ثبت نشان و علامت تجاری ضمانت کننده این می باشدکه مشتریان قادرند محصولات و خدمات را از یکدیگر تشخیص بدهند.
  2. ثبت نشان و علامت تجاری،برای محصولات،خدمات و شرکت شما مشهوریت و معروفیت را ایجاد می نماید.
  3. ثبت نشان و علامت تجاری،شرکتها را تشویق می نماید تا در محافظت و بهتر شدن کیفیت محصولات سرمایه گذاری نمایند.
  4. ثبت نشان و علامت تجاری،شرکت ها را توانمند می نماید تا محصولات و خدماتشان را از یکدیگر متفاوت کنند.
  5. این امکان وجود دارد که ثبت نشان و علامت تجاری جهت اخذ وام سودمند باشند.
  6. نشان و علامت تجاری که ثبت شده است قابلیت نقل و انتقال را دارد،بنابراین می توان آن را انتقال داد.
  7. ثبت نشان و علامت تجاری می تواند سرمایه و دارایی کسب و کار باشد.
  8. ثبت نشان و علامت تجاری جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی می باشد.
  9. با ثبت نشان و علامت تجاری ،اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می باشند.
  10. ثبت نشان و علامت تجاری ابزاری جهت بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت ها می باشند.

ثبت نشان و علامت تجاری

نکاتی درباره ثبت نشان وعلامت تجاری

تنها در حالتی یک فرد مورد حمایت قانون قرار میگیرد که به ثبت نشان و علامت تجاری انجام داده باشد.

پس از ثبت علامت تجاری، به مدت 10 سال در اختیار شما قرار میگیرد و پس از آن باید دوباره تمدید گردد.

علائم تجاری به صورت نا محدود ثبت میگردند در صورتی که هزینه ی آن پرداخت گردد.

ثبت علامت تجاری باعث جلوگیری از کلاهبرداری می شود.

تنها با ثبت نشان و علامت تجاری مورد حمایت قانون قرار می گیرید

مدارک لازم جهت ثبت نشان و علامت تجاری

شخص حقیقی

  1. کپی شناسنامه.
  2. کارت ملی.
  3. کپی کارت بازرگانی(در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
  4. کپی مجوز فعالیت (جواز تأسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی و دولتی نباشد. )

شخص حقوقی

  1. کپی شناسنامه.
  2. کپی کارت ملی.
  3. کپی روز نامه تاسیس ثبت شرکت و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
  4. کپی مجوز فعالیت (جواز تأسیس، پروانه کسب ، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
  5. کارت بازرگانی (در صورتی که از ریشه لاتین استفاده شده باشد.)

ثبت نشان و علامت تجاری از مهم ترین گزینه ها پس از ثبت شرکت می باشد و با ثبت علامت تجاری شرکت شما میتوانید از لوگو شرکت و نشان شرکت حمایت لازم را به عمل آورید. ثبت علائم تجاری و یا ثبت برند از جمله مواردی می باشد که برای یک شرکت اختیاری می باشد.

مراحل ثبت نشان و علامت تجاری

برای ثبت نشان و علامت تجاری باید به سایت http://iripo.ssaa.ir رجوع کنید و در سامانه اظهارنامه ثبت نشان و علامت تجاری را کامل کنید.پس از آنکه اظهارنامه را کامل نمودید باید مراحلی که در ذیل ذکر شده است را به ترتیب انجام دهید:

  1. نوع اظهارنامه را انتخاب کنید.
  2. مشخصات مالک را کامل کنید ،اطلاعات شخص حقیقی یا حقوقی را وارد کنید و چنانچه فرد از وکیل یا نماینده قانونی استفاده می کند مشخصات او را نیزدرج نمایید.
  3. مدارک مورد نیاز برای ثبت نشان و علامت تجاری را ذکر کنید.
  4. به صورت مجدد مدارک را بررسی و اطلاعات را تایید کنید.
  5. هزینه ثبتی را از طریق اینترنت پرداخت کنید.
  6. شماره اظهارنامه و رمز را از طریق تلفن دریافت کنید.پس از اتمام مراحل ثبت نام و تکمیل آن، سیستم نام کاربری، کلمه عبور و کد رهگیری را به شخص می دهد.

پس از آن نوبت به امضای نسخه تایید شده می رسد که شخص باید یکی از رونوشت ها را با مدارکی که قبلا برابر با اصل شده اند، همراه با فیش به آدرس مرکز ارسال نماید.پس از آنکه اظهارنامه کامل و مدارک ارائه گردید،کارشناس مربوطه به صورت نهایی به پرونده رسیدگی می کند و نتیجه را ابلاغ می نماید.این امکان وجود دارد که نتیجه آن ثبت برند و یا رد آن باشد.در صورتی که اشکال و ایرادی در پرونده وجود نداشته باشد پس از انجام رسیدگی های لازم و تایید ثبت،چگونگی ثبت و واریز مبلغ نهایی به شخص متقاضی اطلاع رسانی می شود.سپس در روزنامه رسمی قوه قضاییه از طریق سایت ابلاغ می گردد و پس از سپری نمودن یک ماه وارد پرونده در سایت اداره مالکیت صنعتی می شود.نشان وعلامت تجاری جهت ثبت در صورت احراز شرایط فوق در روزنامه رسمی کشور چاپ و منتشر می شود و در صورتی که طی مدت سی و یک روز از انتشار آگهی، دعوی یا اعتراضی از جانب اشخاص ذی نفع صورت نگیرد اداره ثبت علامت مورد تقاضا را به نام متقاضی در دفتر مخصوص به ثبت رسانیده و گواهی ثبت را به درخواست کننده تسلیم می نماید.

مشاوره آنی

جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟