لوگو سفید ایلیا
خانه ثبت شرکت
ثبت شرکت با مسئولیت محدود ثبت شرکت سهامی خاص ثبت شرکت سهامی عام ثبت شرکت تعاونی
ثبت برند
ثبت نشان و علامت تجاری ثبت لوگو استعلام برند
خدمات
ثبت صورتجلسات
تغییر آدرس شرکت تمدید هیئت مدیره نقل و انتقال سهام ورود و خروج شریک
خدمات اداری
ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع
خدمات مالیاتی
دفاتر پلمپ تجاری تشکیل پرونده مالیاتی اخذ کد اقتصادی ارزش افزوده
تماس با ما

مراحل ثبت برند


چنانچه فعالیتی انجام می دهید و قصد دارید خود را در این صنعت به بازار مرتبط با کار خود معرفی کنید و با یک اسم خاص تبلیغات انجام دهید و آن اسم را در محیط کار خود بر روی ست اداری خود و یا محصولات خود درج و استفاده کنید باید ثبت برند و یا لوگو و یا ثبت علامت تجاری انجام دهید .زیرا چنانچه این کار را نکنید بعد از تبلیغات و شناختن اسم تجاری شما به ناگاه می بینید که آن نام توسط شخص دیگری به ثبت رسیده و حتی با شکایت آن شخص احتمال می رود که نتوانید به کارتان ادامه دهید و یا نتوانید از آن برند و اسم برای فعالیت خود دیگر استفاده کنید و به ناچار ان را تغییر دهید ، پس می بینید که ثبت برند برای کلیه فعالان اقتصادی،امری اجتناب ناپذیر است .لذا خالی از لطف نیست که مراحل این کار مهم یعنی ثبت برند را نیز بدانید.

برند چیست

برند به هر علامتی اعم از اسم،رنگ،حرف،شکل،تصویر،عدد،نقش و.....که سبب تمایز محصول تولید شده توسط شرکتی با شرکت یا تولیدکننده دیگری می شود گفته می شود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند

شخص حقیقی

  1. فتوکپی شناسنامه.
  2. فتوکپی کارت ملی
  3. فتوکپی کارت بازرگانی(در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد.)
  4. فتوکپی مجوز فعالیت از قبیل جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیتی که از سازمان های نظارتی و حاکمیتی دولتی اخذ شده است.

شخص حقوقی

  1. فتوکپی شناسنامه.
  2. فتوکپی کارت ملی.
  3. فتوکپی روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد.
  4. فتوکپی مجوز فعالیت از قبیل جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیتی که سازمان های نظارتی و حاکمیتی دولتی اخذ شده است.
  5. کارت بازرگانی در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد.

مزایای ثبت برند

  1. ثبت برند،تضمین می‌کند که مشتریان می‌توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.
  2. ثبت برند،شرکت‌ها را قادر می‌سازد محصولات‌شان را از یکدیگر متمایز سازند.
  3. ثبت برند،ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت‌ها هستند.
  4. با ثبت برند،اجازه استفاده از آنها به اشخاص ثالث داده می‌شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می‌باشند.
  5. ثبت برند،جزء ضروری موافقت‌نامه‌های اعطای نمایندگی هستند.
  6. ثبت برند،ممکن است دارائی ازرشمند کسب و کار باشند
  7. ثبت برند،شرکت‌ها را تشویق می‌کنند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه‌گذاری کنند.
  8. ممکن است ثبت برند، برای دریافت وام مفید باشند.مراحل ثبت برند

مراحل ثبت برند

به منظور ثبت برند اداره مسئول اداره مالکیت صنعتی می باشد که مرجع ثبت برند در ایران است.

مرحله اول

استعلام گرفتن از برند جهت اطلاع از اینکه آیا ثبت برند شما با اسمی نباشد که قبلا این اسم برای شخص دیگر با همان شغل ثبت شده باشد.

مرحله دوم

طراحی لوگو یا اسم برند به شکلی متفاوت و در عین حال مرتبط با شغل شما و مطابق با قوانین تجارت.

مرحله سوم

مراجعه به سایت اداره مالکیت صنعتی به آدرس http://iripo.ssaa.ir/ و انتخاب گزینه اظهارنامه علامت تجاری و ورود اطلاعات مربوط به متقاضی و مشخصات خود برند و یک نمونه از آن با فونت و زبان مورد نظر ( فارسی- لاتین – یا هر دو )

مرحله چهارم

رسید ابلاغ پذیرش ثبت نام اولیه یا رد آن پس از 35-40 روز کاری از طریق خود سامانه و نیز ارسال پیامک به شماره درج شده در سایت به هنگام ثبت اظهارنامه.

مرحله پنجم

چنانچه رسید تایید را گرفتید لازم است که مدارک لازم برای ثبت برند را به آدرس اداره مالکیت در پاکت مخصوص به آن اداره ارسال نمایید .و اگر رسیدی مبنی بر رد ثبت نام گرفتید باید ایراد وارد شده را رفع کنید.

مرحله ششم

مجددا" مثل مرحله چهارم منتظر ابلاغ تایید یا عدم تایید مدارک خود بمانید.

مرحله هفتم

این مرحله از مراحل ثبت برند نیز به مانند مرحله پنجم است .یعنی چنانچه مدارک تایید شود سراغ مرحله بعد می روید و چنانچه تایید نشود باید نقص درج شده در ابلاغیه رد را رفع نمایید.

مرحله هشتم

بعد از تایید نهایی جهت چاپ آگهی نوبت اول ثبت برند در روزنامه رسمی قوه قضاییه اقدام می نمایید که حدود 5 الی 10 روز کاری زمان می برد.

مرحله نهم

طبق قوانین باید به مدت یک ماه بعد از رویت آگهی صبر کنید و اگر کسی نسبت به برند در دست اقدام شما اعتراضی دا شت از طریق اداره مالکیت به شما اعلام می شود تا رضایت اور را به دست آورید و گاهی حتی ممکن است منجر به تغییر برند شود که البته استعلام برند که در مرحله اول به آن اشاره کردیم میزان احتمال این موضوع را خیلی کم می کند.

مرحله دهم

در نهایت چنانچه که رضایت معترض کسب شد و یا اصلا ظرف یک ماه هیچ اعتراض و شکایتی نسبت به برند شما طرح نگردید . لازم است که برای بار دوم اقدام به چاپ آگهی کنید.

مرحله نهایی

آخرین مرحله از مراحل ثبت برند اخذ تصدیق برند ده ساله به صورت حضوری از مرجع ثبت برند می باشد.

در انتها خاطر نشان می شویم که چنانچه در هر کدام یک از مراحل ثبتی با هر سوال و موردی مواجه شدید می توانید با موسسه ارزان ثبت تماس بگیرید،مشاوران ما در ارزان ثبت آماده ارائه خدمات به متقاضیان ثبت برند می باشند.

ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

اسامی خاص برای برند

زمان ثبت برند هر کدام علائم تجاری و هزینه خاص خود را دارد . علائم تجاری هر کدام دارای علائم مثبت و گیرا قابل انتخاب هستند که قابل انتخاب می باشند .

انتخاب نام برند

نام تجاری اهمیت بسیارویژه دارد و باید به عنوان مورد خاص به آن نگاه کرد. نیاز به توجه بالا برای انتخاب برند الزامی می باشد . و مربوط به محصول یا خدمات شما داردکه به چه صورت انجام می شود . ابه علاوه موارد ذکر شده ، نام تجاری شما به همراه لبرند آن، به طریقی گونه ی خاص مخاطب مشاهده می شود .

ثبت بین المللی علامت و برند تجاری

ثبت بین المللی علامت و برند تجاری براساس موافقت نامه و پروتکل مادرید - ثبت بین المللی علامت تجاری از طریق پروتکل مادرید، صورت می پذیرد امتیاز این سیستم آنست که متقاضی با ثبت یا تسلیم یک برگ اظهارنامه بین المللی (به زبان انگلیسی یا فرانسه) می تواند در صورت تمایل در ۷۳ کشور طرف قرارداد با تعدادی از آن

مراحل ثبت برند

چنانچه فعالیتی انجام می دهید و قصد دارید خود را در این صنعت به بازار مرتبط با کار خود معرفی کنید و با یک اسم خاص تبلیغات انجام دهید و آن اسم را در محیط کار خود بر روی ست اداری خود و یا محصولات خود درج و استفاده کنید باید ثبت برند و یا لوگو و یا ثبت علامت تجاری انجام دهید .

ثبت برند

برند *(Brand)، نمانام یا نام تجاری‏: یک نام ، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخص‌کننده خدمات یا محصولی خاص باشد که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌گردد.نشان تجاری یا برند باید به گونه ای باشد که مخاطب ،صفات و ویژگی های آن را با دیدن ،شنیدن ،حس کردن،و... به صورت ذهنی

تعریف علامت، علامت جمعی و نام تجاری

تعریف علامت، علامت جمعی و نام تجاری - الف) علامت، یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد. ب) علامت، جمعی یعنی هر نشان قابل رؤیتی که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدأ و یا هر گونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یا خدمات

استعلام برند

قبل از ثبت برند بهترین کاراستعلام اولیه برند می باشد. برای همین منظور به استعلام قبل از ثبت نیز گفته میشود. بواسطه ی تنوع و تعداد درخواست زیاد برند در ایران و خارج از ایران، احتمال ایجاد تشابه و یا اینکه برند مورد نظر ما قبلا به ثبت رسیده باشد نیز وجود دارد.

استعلام علامت تجاری

جهت استعلام علامت تجاری می توان از دو طریق اقدام کرد که در ذیل آنها را شرح خواهیم داد:- به سامانه اداره مالکیت صنعتی به نشانی اینترنتی www.iripo.ssaa.ir وارد شده و روی دکمه جستجو کلیک کرده ، و در این صفحه نام و طبقه مورد تقاضای خود را تعیین کنید.با انتخاب گزینه جستجو، قادر خواهید بود

ثبت لوگو و نشان تجاری

نقش لوگو، نام تجاری به صورت هویت سازی که مخاطب را جذب می نماید و در حیطه کاری تصویری از شرکت که سبب کسب سود و درامد برای شرکت یا کسب و کار شخصی ما می شود . شرحی از نشان تجاری ؟ در این مقاله علاوه بر شرحی از نشان تجاری، نحوه ثبت لوگو و نشان تجاری نیز توضیح داده شده است .

مشاوره آنی
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟