لوگو سفید ایلیا
خانه ثبت شرکت
ثبت شرکت با مسئولیت محدود ثبت شرکت سهامی خاص ثبت شرکت سهامی عام ثبت شرکت تعاونی
ثبت برند
ثبت نشان و علامت تجاری ثبت لوگو استعلام برند
خدمات
ثبت صورتجلسات
تغییر آدرس شرکت تمدید هیئت مدیره نقل و انتقال سهام ورود و خروج شریک
خدمات اداری
ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع
خدمات مالیاتی
دفاتر پلمپ تجاری تشکیل پرونده مالیاتی اخذ کد اقتصادی ارزش افزوده
تماس با ما

مراحل اخذ کداقتصادی و ارزش افزوده


کد اقتصادی شماره ای است 12 تا16 رقمی که این شماره برای شناسایی شرکتها و اشخاص حقیقی و حقوقی در امورمالیاتی کشور می باشد.و گرفتن این کد نخستین گام برای اشخاص یا شرکت ها درراستای امورمالیاتی می باشد.که تمامی شرکتها ی ثبت شده ملزم به اخذ کد اقتصادی هستند .

انواع شرکت ها پس از ثبت در اداره ثبت و انتشار گواهی تاسیس شرکت باید در زمان 2 ماه تشکیل پرونده مالیاتی دهد و به منظور اخذ کد اقتصادی گام بردارد . در این زمان الزام تشکیل پرونده مالیاتی احساس می شود که در زمان تاسیس شرکت بدون دراختیار داشتن پرونده مالیاتی نمی توان کد اقتصادی مربوطه را اخذ کرد . در این زمان در صورت دریافت نکردن کد اقتصادی ، شرکت مورد نظر توان عقد قرارداد و انجام امورات را نخواهد د اشت . در این میان در پایان سال مالی نمی توان اظهارنامه مالیاتی را به اداره دارایی تسلیم کند 

 

 

مراحل کد اقتصادی و ارزش افزوده

چه افرادی می توانند اقدام به اخذ کد اقتصادی کنند

کلیه افراد اعم از حقیقی و حقوقی که در واحدهای صادرات و واردات > توزیع انواع کالاها و خدمات فعال هستند .

قابل ذکر است که افراد حقیقی در راستای اخذ کد اقتصادی باید از قبل پروانه کسب و کار را دریافت کرده باشند و محل مشخصی برای انجام امور اقتصادی خود در نظر گرفته باشند و آن را به ثبت رسانده باشند.

بر طبق قانون تصویب شده مجلس در خصوص دریافت کداقتصادی شرکت ها ، اگر شرکتی اقدام به دریافت کداقتصادی نکند نمی تواند از معافیت های مالیاتی گنجانده شده در ماده 105 سازمان مالیاتی بهره ببرد . در ماده 105 قوانین مالیاتی کشور ایران ، درآمدهای شرکت ها و واحدهای صنفی ناشی از فعالیت های سایر اشخاص حقوقی از طریق منابع در کشور و یا خارج از کشور می باشد که بعد از برآورد هزینه ها و تعرفه های بدست آمده از منابع غیرمعاف و نیز کسر مالیات های وضع شده با فاکتورگیری از مواردی که در قانون دارای مصوبه ای جدامیباشند متحمل مالیاتی حداکثر 25 درصدی می باشند .

 

مدارک لازم برای دریافت کداقتصادی

  • کامل کردن فرم مربوط به واحدهای اطلاعاتی و خدماتی اداره دارایی
  • ارائه فرم واحد ثبت
  • رونوشت از اساسنامه و فرم آگهی تاسی شرکت
  • تسلیم رونوشت از مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره در شرکت
  • تسلیم رونوشت از مجوزهای دریافتی از مراجع ذی ربط
  • ارائه برگه های احراز هویت مکان شرکت اصلی
  • پرداخت تمام مالیات ها و ابطال تمبر در اداره دارایی
     

مراحل اخذ کد اقتصادی و گواهی ارزش افزوده

تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده مالیاتی ،اولین مرحله می باشد که باید به شکل حضوری انجام شود. سپس ثبت نام درسایت اخذ کد اقتصادی به آدرس tax.gov.ir و بعد از آن دریافت رمز و پسورد برای ادامه مراحل اخذ کد اقتصادی از طریق پیامک و یا پست و سپس ادامه مراحل تا اخذ کد 12 رقمی و سپس کد 16 رقمی هوشمند و بعد از آ ثبت نام برای ارزش افزوده و در صورت تایید ثبت نام با مراجعه حضوری تشکیل پرونده و سپس اخذ گواهی ارزش افزوده انجام می شود که بعد از آن میزا مالیات بر افزوده محصولات یا خدمات در فاکتورها درج شده از مشتری اخذ شده و به صورت فصلی به اداره مالیات پرداخت می شود .

از موارد مهم حاصله از اخذ کد اقتصادی

اخذ کارت بازرگانی
شرکت در مزایده ها
صدور فاکتور
باز کردن حساب در بانک
شرکت در مناقصات
اخذ قرارداد با شرکتها ی دولتی

 

ثبت شرکت در کرج تخصصی و فوری

اگر تمایل به ثبت شرکت در کرج دارید و می خواهید از این طریق امورات تجاری و بازرگانی خود را هدفمند و بر طبق قوانین پیش ببرید می توانید با کارشناسان ثبت شرکت و برند ارزان ثبت در تماس باشید و با واگذاری مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکتها به موسسه ثبتی ارزان ثبت خیال خود  را از قانونی انجام شدن امور ثبتی و برآورد هزینه ثبت شرکت اطلاع کسب کنید . 

پل های ارتباطی با موسسه ارزان ثبت 

تماس از طریق شماره های تماس 02632137 و 02126655119

مراجعه به سایت www.arzansabt.com

مشاوره آنی

جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟