جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

تمدید هیئت مدیره

تمدید هیئت مدیره

هیئت مدیره در شرکت ها برای تعیین و ثبت صورتجلسه تغییرات در هیئت مدیره شرکت ها باید ابتدا به بحث تعیین اعضای هیئت مدیره و شروط انتخاب آن ها پرداخته شود.

مجتمع ثبتی نوول با توجه به تخصص و مهارت خود در مدت زمان بیش از 15 ساله خود در امور حقوقی و ثبتی در اسرع وقت امور ثبتی شما را کاملاً تخصصی به سرانجام خواهد رساند. برای ثبت تغییرات در هیئت مدیره و مفاد مربوط به تصمیم گیری هیئت مدیره تنها کافی است با شماره تماس های مجتمع ثبتی نوول تماس گرفته و از مزایای مشاوره رایگان مشاوران تیم ثبت نوول بهره ببرید.

هیئت مدیره در شرکتهای سهامی تشکیل و نیز دارای اعضای علی البدل و اصلی می باشد و براساس مفاد مندرج در اساسنامه تعدد آن ها تعیین می شود.

اعضای هیئت مدیره تصمیمات شرکت را در زمینه مسائل و امورات فعالیت های شرکت را هماهنگ کرده و برای اخذ بهترین تصمیم جلساتی را با اعضای شرکت تشکیل می دهند. اعضای هیئت مدیره نمایندگی رسمی و قانونی شرکت در خصوص تعیین قوانین و انجام امورات شرکتها می باشند. با استناد به ماده 107 قوانین تجارت اعضای هیئت مدیره از بین اعضای شرکتها و سهامداران تعیین می شوند.

تعدد اعضا در شرکت های سهامی عام می تواند بیشتر از 5 نفر باشد و در شرکت های سهامی خاص بیش از 3 نفر است. عزل اعضای هیئت مدیره برعهده مجمع عمومی عادی است . اعضای هیئت مدیره به مدت 2 سال برای شرکت انتخاب خواهند شد.

تمدید هیئت مدیره شرکتهای تجاری

هیئت مدیره در شرکت های سهامی به مدت 2 سال انتخاب میگردند و بعد از اتمام مهلت آنها دوباره قابل تمدید بوده و یا می توان آن را تغییر داد.

اشخاص حقوقی توانایی مدیریت شرکت دارند و قابل گزینش برای سمت هیئت مدیره می باشند. به در این صورت شخص حقوقی همان مسئولیت های مدنی شخص حقیقی عضو هیات مدیره را داشته و باید یک نفر را به نمایندگی خود جهت انجام وظایف مدیریت و کاربری معرفی نماید.

اعضاء هیئت مدیره شرکت های سهامی خاص تنها از بین سهامداران آنها انتخاب میشوند و مهلت اعتبار قانونی آنها تنها 2 سال می باشد.

لازم بذکر میباشد که اگر شرکتی زودتر از 2 سال نیاز به تغییر در اعضاء هیئت مدیره خود را داشته باشد میتواند این تغییرات را زودتر اعمال نماید.

ماده ۱۰۷ قانون اصلاحیه قانون تجارت علی رغم ظاهر کوتاه آن، مقررات متعدد و مهمی را در رابطه با هیات مدیره وضع کرده است، که عبارتند از:

  • لزوم انتخاب اعضای هیات مدیره از بین صاحبان سهام همان شرکت.
  • قابلیت عزل اعضای هیات مدیره ، به عبارت دیگر، اساسنامه شرکت ها و یا تصمیمات مجمع عمومی شرکت ها نمی تواند اعضای هیات مدیره را غیرقابل عزل نماید.
  • تعیین نصاب حداقل پنج نفر برای اعتبار هیات مدیره شرکت های سهامی عام . به عبارت دیگر ، قانون تجارت نصابی برای شرکت های سهامی خاص تعیین نکرده است.

مراحل ثبت صورتجلسه تمدید اعضا هیئت مدیره

مراحل ثبت صورتجلسه تمدید اعضا هیئت مدیره

به طور کلی، شرکت ها برای ثبت صورتجلسه تمدید هیئت مدیره می بایست اقدامات ذیل را انجام دهند.

  1. تنظیم صورتجلسه در مجمع عادی به طور فوق العاده و امضا ذیل تمام اوراق توسط شرکا.
  2. مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها به نشانی https://irsherkat.ssaa.ir جهت ثبت صورتجلسه تمدید هیات مدیره.
  3. بارگذاری مدارک مورد نیاز در سامانه اداره ثبت شرکتها.
  4. ارسال مدارک از طریق پست به اداره ثبت شرکتها.
  5. مراجعه به اداره ثبت شرکت ها و پرداخت هزینه های قانونی مقرر جهت اخذ آگهی تغییرات.
  6. پرداخت هزینه روزنامه رسمی.
  7. صدور آگهی.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت صورتجلسه تغییر یا تمدید اعضای هیات مدیره

کلیه مدارک ثبتی ثبت شرکت به همراه روزنامه تاسیس و تغییرات شرکت.
کپی برابر اصل شده ی مدارک شناسایی اعضای هیات مدیره.

نظریه اداره کل حقوقی و تدوین قوانین قوه قضائیه

تعیین هیئت مدیره از صلاحیت های مجمع عمومی عادی است و مطابق مادتین ۱۱۹ و ۱۲۴ قانون تجارت مصوب سال ۱۳۷۴ هیات مدیره در اولین جلسه خود از بین اعضاء هیات ، رئیس، نائب رئیس و مدیر عامل را باید انتخاب کند، قسمت اخیر ماده ۱۱۹ این قانون صراحت دارد که هر ترتیبی خلاف این ماده در اساسنامه مقرر شود کان لم یکن است.

تمام امور مربوط به شرکتها باید توسط کارشناسی مجرب و کاربلد صورت گیرد تا در آینده مشکلی در خصوص انجام فعالیت ها ایجاد نشود. متخصصان و کارشناسان مجرب مجتمع ثبتی نوول با سال ها خدمات شایسته خود در امر ثبت شرکتها افراد را در راه رسیدن به اهدافشان در کم ترین زمان یاری خواهند کرد و با انجام به موقع و کم هزینه در خصوص تغییرات در شرکت ها شمار ا در این راه یاری خواهند کرد.

جهت ثبت شرکت در تمام شهرهای کشور تا رسیدن به اهداف بلند مدت خود می توانید روی همراهی متخصصان حقوقی ثبت نوول حساب کنید. برای کسب اطلاع در خصوص ثبت شرکت و تغییرات با شماره تماس های زیر تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها